Thursday 9 February 2012

My First Task

Owh.... i not expected one day, someone will order a cake from me. Saya bukan seorang yang expert dalam baking membaking ni. I'm just a beginner!!!
The first word yang keluar dari mulut saya after she ask to order the red velvet cake (RVC) was 

'HAAAAAAHHH.... Are u sure kak????'
I baked RVC once only. After that no more RVC. Mayb i'm lucky my 1st trial boleh dikatakan agak menjadi.

Then i asked her 
'akak berani ambil risiko ker tempah kek dengan saya? camana kalu saya buat xsedap mcam yang akak pernah rasa dulu? camana kalu saya deco xcantik?'. Seriously i'm really2 not confident with myself. hehehe

Then she said 'it's okey.. i xkisah. brape harga kek tu yer?'

Mak oiii.. siap tanya harga. kek ntah jadi ntah tidak pun belum tau lagi..hehehe. 

'xper, harga tu next time kita discuss. suzie pun xtau brape harga yang patut suzie letak' 

Okey... since rakan sekerja saya itu telah memberi sepenuh kepercayaan dia kat saya, saya rasa sedikit confident untuk mengambil tempahan RVC. As, she's my first costumer, saya akan cuba buat yang terbaik, and harga pun mestilah sangat berdiskaun.. TQ so much atas kepercayaan kamu pada RVC saya.

Sabtu ni adalah penentu segala-galanya... Cehh lebih2 lak aku ni., macam nak gi berperang pun ada. Hahaha... Of course la sebab memang saya akan berperang dari dapur kecilku.

***needs to review my previous RVC***









4 comments:

  1. wowowowo...pasni buat bisnes kek la plak...bisnes cheese mcm mane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. biz cheese akak di mulakan ASAP.. anyhow, thanks u tlg promote my biz.. hahaha

      Delete
  2. yezza...gudluck mummy!...nnt nk order RVC gak..ehehhe

    ReplyDelete