Tuesday 17 January 2012

Bawang oh bawang

Bawang? Apa yang special sangat dengan bawang ni? Ni yang nak citer kelebihan bawang ni... Actually banyak kelebihan bawang sebenarnya. Selain di gunakan dalam masakan untuk menanbahkan kelazatan masakan itu sendiri, banyak lagi khasiat bawang ini. Pakar perubatan mendapati bawang merah mampu mengurangkan risiko penyakit kanser serta merendahkan paras kolesterol. manakala bawang putih pula mampu melindungi dari penyakit jantung serta mempngandungi bahan antibiotik yang boleh menghapuskan 60 jenis kulat dan 20 jenis bakteria. Di samping itu juga bawang mampu mengurangkan keguguran rambut dengan cara melumurkannya di atas kepala... APA!!!!!!... hehehe.

Actually, aku baru sahaja menggunakan produk anti keguguran rambut iaitu Syampou Bawang.. after few month delivered my son, rambut aku telah gugur dengan jayanya hinggalah sekarang.


Bermacam2 produk rambut aku guna, but still not worth it. Dari produk tradisional hinggalah produk terkini, keadaan tetap x berubah. So, before keadaan makin worse n jadik cam ni di bawah ni......... i know i've to do sumthin'

cam comel la plak
Setelah di google2 n membaca testimoni dr blog2 yg berkenaan, aku n hubby tertarik dgn syampoo ni. Hubby? Oh ya, hubby aku juga mengalami masalah yg sama. But before this, my hubby pernah dapatkan rawatan di Y__N__. Huh, for only 8x treatment the charges was more than 3k. Mmg keberkesanannya ada. Tp sgt slow. Maybe kena dapatkan treatment yang berterusan barulah boleh jadi cam model Y___ N__ tu. Tp koman2 kena sediakan duit more than 10K la pulak.. hai2 bye2 jer la jawabnya.

Okey, berbalik pada syampoo Bawang ni, kami bersetuju untuk mencuba set syampu anti keguguran rambut dengan conditioner. Lagipun ada tanda halal pada produk ni. First time guna, kulit kepala rasa ok sangat. Baunya pulak not so bad (rasanya produk YN lagi busuk). Sejauhmana keberkesannan syampu ni masih belum diketahui... nanti after 1 month trial, aku update dalam blog yer..

Inilah rupa paras syampu Bawang yang aku tengah cuba........


2 comments:

  1. waaaa..sila bagi comment nnt yer...nk cuba jugak..rambut ku jua bertaburan dilantai huhuhuu

    ReplyDelete
  2. okey..so far rasa cam ada skit rasa cinta ngan syampo ni...hehe

    ReplyDelete